"목표를 세우고 일단 시작하면
반이상은 이룬 것이다~~~"
"내 안에 있는 음악적 재능<Musical Talent>을 충분히 살리고, 제 2, 3의 재능들<다중지능 이론에 의하면 인간의 재능은 8가지 영역임>과 연계해서<복수전공: 융합학> 시너지 효과을 이루고, 인류에 공헌하는 전문성을 확보하고, 취업해서 인생에 행복을 맛
본다..." <폴리박사>
"음대<대학,대학원> 입학을
위한 단기 1 대 1
토플.SAT 집중 지도 코스"
(예약제: 오전, 주말, 야간 중 상의해서 결정!
장소: 반포/강남 지역 혹은 목동지역)
<미국 음악대학,
음악 대학원 유학 준비
과정 소개>
(ESL-토플-SAT-영문
포트폴리오-영어에세이-면접준비...)
자녀분이 음악으로 미국대학으로 유학을 가길 원하시나요?
가장 최적의 대학들을 고르셨나요?
"자녀분의 음악 전공분야와 졸업후 진로에 따라 세밀한 고려가
필요합니다."
기초 영어공부(ESL)과 토플, 영어 소개서, 학업계획서(Study Plan), 영문 포트폴리오(공연 이력, 기록 및 해설), 장학금 신청 등은 누가 해 주시나요?
폴리박사를 만나서 상의해 보시지 않으실래요?
미국에서 유명한 음악대학은?
선별기준:
1. 전공별 교수진
2. 연주위주 학교(예, Julliard, Conservatory 학교들)
이론이 강한 University계통(석박사과정, 예: Northwestern University) 을 확인: 일반 학문과 연계전공시는 종합대학 선정.
3. 입학 조건들 확인: 토플, SAT(University경우 요구) 연주, 면접, 영문이력서, 영문자기소개서, 등 확인.
4. 수업료, 연주비, 악기, 기숙사 여부, 등 확인
미국 명문 음악대학 입학 및 1-20<미국비자를 위한 입학허가서>을 위한 상담, 토플/SAT준비?
복수전공 프로포절:
취업<국내.미국>중심
진로 상담!
음악심리학, "음악치료", Sound Engineering(Northwestern/Michigan),
Music Technology(MIT)
"음악과 인지과학<뇌과학>", 음악과 경영학,
음악과 마케팅전공, 음악과 미학<철학>, 음악역사, 음악과 문학 , 음악교육, "음악교사 자격취득", "교회음악", 교회 오르간, "CCM", 지휘학, "컴퓨터 뮤직", "방송음악", "대중음악과 매스 미디어학", 등 ...
폴리박사에게 문의하세요:
010-9775-5341
폴리박사에게 영어를 배우고 합격한
미국 음악대학은?(일부 리스트 소개)
*쥴리아드 음대
(쥴리아드 음대 교정)
노스웨스턴대학교<아주 멋진 미시간 호수가에
우뚝 세운 음악대학건물!>
(노스웨스턴대학교 음학대학 건물)
<Music & Computer: Music Technology/Sound Engineering/Music and Brain 전공분야 세계 1위
선도 대학교>
*로체스터대학교
*인디아나대학교
*미시간대학교
*예일대학교
*보스톤대학교
*Northwestern University School of Music
*University of Michigan/Ann Arbor
*New York University
*UCLA
*Temple University
*UCLA
*UC-Berkeley
*MSU: Michigan State University
*Penn State University
편리한 곳에서
학습이 가능합니다:
1. 목동 교실: 목동 7단지앞 세신비젼프라자
전철 5호선 2번 출구서 5분거리
<편리한 파킹장 완비>
2. 반포-강남/서초 교실: 고속터미날역
반포 쇼핑센터 5동 <전철 9, 7, 3호선:
압구정역서 3정거장/대치동서 5분거리>
________________________________________
노스웨스턴대학교 <폴리박사가 박사학위를
취득하고, 교수로 가르친 대학교~!!!~~>
음학학 박사과정 소개:
Doctor of Musical Arts
https://www.music.northwestern.edu/admission
https://www.music.northwestern.edu/academics/ensembles
IMPORTANT: For complete information on graduate degrees offered at the Bienen School of Music, please download the Graduate Music Student Handbook.
The Doctor of Musical Arts at the Bienen School of Music is designed to foster the development of both musical artistry and scholarly achievement. The intense, two-year residency requires students to study their instrument or composition for the entire period and to complete a rigorous course load that provides a strong background in supporting academic areas. In preparation for future career opportunities, the doctoral student typically is expected to develop teaching skills through structured experiences or individualized internships. All programs require at least 18 units of study.
Each DMA student has an Advisory Committee, comprising faculty members from both performance and academic areas. This committee supervises progress towards the degree, approves recitals, lectures and documents, and administers the Qualifying Exams.
Students may enter the DMA in Composition and Music Technology following the completion of a bachelor's degree.
All entering doctoral students receive full tuition funding and a work stipend.
Courses of study leading to the Doctor of Musical Arts degree:
- Brass
- Percussion
- Woodwinds
- Strings
- Voice and Opera
- Piano
- Conducting
- Composition and Music Technology
- Piano Performance and the Collaborative Arts
- Piano Performance and Pedagogy
Recitals
Three or four professional-level recitals are required. Composition students must present one full recital of original works. Music for all recitals is subject to the prior approval of the DMA Advisory Committee.
Qualifying Examination
These written and oral exams test students in their specific performance area and related pedagogy, music history and bibliography, and music theory. Exams are usually taken after most course work has been completed and after the successful presentation of the first recital.
Written Projects or Major Document
All DMA students must submit written documents that receive a total of one unit of credit. Specific degree programs require students to either complete several smaller projects or one major document. In either case, the document(s) must represent intensive, original research that makes a meaningful contribution to knowledge in the student's field. This work is supervised by the student's Advisory Committee.
http://music-schools.findthebest.com/